I øvrigt:
*Så jeg forleden et klip fra Radio4 på facebook, hvor en skolepædagog kommer med sin meget subjektive vurdering af forældre og deres måde at opdrage børn på.
Jeg tror ikke, jeg forstår, at man som fagperson synes, det er ok at melde sin primære samarbejdspartner/kundegruppe ned på de sociale medier? Det fik mig til at tænke på en insta-profil med jordemødre-memes, jeg fulgte på et tidspunkt, som jeg i starten syntes var ret sjov, men som jeg fik det mere og mere mærkeligt med i takt med at den latterliggjorde trætte fædre, førstegangsfødende og ubehaget ved at være den, der skulle fjerne afføring fra den fødende. Jeg synes ikke, det er sjovt. Jeg synes, den slags hører hjemme i et lukket fagligt forum, hvor alle har ganske andre forudsætninger for og ret til at bruge humor ift. det daglige virke, og hvor alle ved, hvilke opgaver, ingen har lyst til at få udstukket. Sådan er det i alle fag, og det ville være naivt at tro andet. Men der er sgu nogle illusioner, det er dyrt at give køb på. Ser en fysioterapeut somme tider på en krop og finder den tiltrækkende? Måske? Gør gynækologen sig nogle tanker om det, han/hun stirrer ind i 8 timer om dagen? Hvem ved? Men hvis vi skal være trygge ved at lægge paraderne i de settings, så er vi nødt til at værne lidt om illusionerne ved at holde jokes, holdninger og latterliggørelse in house i den gruppe, der har den implicitte, præ-eksistrende interesse for/kærlighed til faget, der ligger i at have valgt det som levevej.
*Troede jeg, at vi var venner. Men der tog jeg tydeligvis fejl, for ingen har fortalt mig, at JEG SKULLE SKYNDE MIG AT SE ‘DEN, DER DRÆBER’! KÆMPE late mover her, men føj, hvor er den god!
*Lænede børnene sig, højlydt og insisterende, op ad et kostskoleophold forleden. Da jeg havde vredet min sjæl for girafsprog og overskud, og højere, end jeg plejer, bjæffede: “Så HOLDER I sgu!!”, kiggede Anton på mig og spurgte: “Hvorfor bliver du så sur, når du har travlt, mor? Tror du ikke, du skulle take a yoga class?” Det bliver første linje på side 1 i min kommende bog: “Kald din mor ud på 2 sekunder”.
*Skal jeg til Netværksmøde i morgen, torsdag, som er møde, hvor børnepsyk. inviterer ‘borgerens netværk og de forskellige aktører’ og orienterer om, hvad Antons diagnose betyder/hvordan man kan hjælpe ham. Jeg troede, jeg var landet efter alt det her, og at mit blodtryk var stabilt igen, men efter en mail fra en leder på skolen om, at hun deltog i stedet for ham, der har siddet med hele vejen (“og hvor holdes mødet?”), manglende info om, om der er nogle af de lærere/pædagoger, der arbejder med Anton til dagligt, der deltager, og at have fundet ud af, at man ikke inviterer ‘aktører’ fra fritidstilbuddet (heldigt, at Anton holder op med at være autist klokken 13 så), har jeg opdaget, at min nyfundne ro bare har været et resultat af pause fra Systemet.
*Forsøgte Bilka to go forleden at forkæle os med en vareprøve på Omega-3 fiske-piller til børn. Man har valgt at lave et stykke gele, der minder meget om det slim, børn leger med, og har forsøgt at camouflere fiskesmagen med hysteriske mængder at syntetisk jordbær, og det er måske det mest frastødende produkt, jeg nogensinde er blevet udsat for.
*Fik jeg til gengæld forleden serveret en af de nye Sanpellegrino sodavand, og det bliver dyrt.
*Har børnepsyk. lige ringet og aflyst mødet i morgen, fordi deres mand er syg. Det er andet møde ud af fem, de aflyser pga. sygdom. Sidste gang glemte de at sætte en ny dato. Ham her tager på ferie, når han er færdig med at være syg. Jeg har det meget Michael Douglas/Falling Down lige nu.
*Kan jeg næsten ikke rumme mennesker, der forsøger at hype deres brugte vaser og gamle skabe på Marketplace. “Røverkøb!” “Super smarte retrojeans sælges!” Dude. Det er brugte ting, du ikke længere selv gider at have. Easy on the praise.
*River jeg mine øjenæbler ud med fingrene, hvis jeg skal se så meget som én artikel mere om #Slapgate
*Begynder jeg, HELT bagerst i min hjerne, at lege med tanken om en social/servicehund til Anton. Ikke nu. Men om et par år, når han er stor nok til at forstå og bære det ansvar, der følger med. Hvis du kender nogen, der har søgt og fået bevilget en hund på baggrund af en psykisk diagnose, må du godt lige stryge ind i DM’eren.
*Har jeg, siden jeg fik det her klip tilsendt for 20 minutter siden, vrælet 56 gange. Christian Eriksen, mand.

*Vil jeg slutte med at plugge to podcastst:
Maintenance Phase
Jeg tror, jeg har nævnt den her før, men jeg har den ikke på min samlede liste, og det er en fejl.
Podcastens hovedformål er at holde diæter, kure og helsetrends op i lyset og gøre os alle sammen klogere på, hvor meget af det, der bygger på privilegieblindhed, fatphobia og økonomiske interesser. (Spoiler: Meget). Værterne er Aubrey Gordon og Michael Hobbes, og de er godt begavede, sjove og supergode sammen.
Michael Hobbes er i øvrigt den ene af værterne fra podcasten ‘You’re wrong about’, og den her har meget den samme vibe.
Skyggekvinder (PODIMO)
Forfatter og radiovært Anne Sofie Allarp undersøger utroskab, og i første omgang var målet, såvidt jeg forstår, at afdække ‘den anden kvinde’ (deraf podcastens navn). Første sæson er derfor 15 interviews med kvinder, der har haft forhold og affærer med gifte mænd/kvinder. I hvert afsnit inddrager hun fagfolk, der kommer med perspektiver til de forskellige aspekter i utroskab, som f.eks. parterapeuter, psykologer, biologer osv.
I anden sæson er hendes hovedpersoner mænd, der har haft forhold ved siden af ægteskabet, og i tredje sæson, som netop er startet, interviewer hun kvinder, hvis mænd har været utro.
Podcasten er godt produceret, om end man lige kan have brug for at tage et par pauser fra den i ny og næ, for jeg vil tro, at de fleste af os kan genkende os selv i flere af både forklaringerne, historierne og undskyldningerne.









