I det mindste har man ikke:
– været med i Sandhedens Time.
– stadig langt hennahår, der hele tiden stinker af suspekte urter, fordi man farver det hver 3. uge *smiley med turbogarn og udvoksningsfobi*
– brugt december i et forhørslokale, hvor man prøver at overbevise politiet om, at man er sikker på, at man huskede at pakke Stein i kufferten, inden man tjekkede ud af hotel i Dubai.
– fået lavet sine tatoveringer på brysterne. (Farvel ungdom. Goddag tyngdekraft. Tak for ingenting, Newton.)
– forsøgt at købe AC/DC billetter på BILLETLUGEN. (Amatørbiks!)
– et liv, som min kammerat. På FB har han hele december haft følgende news feed: ”LORTEJUL!!”
– dyr.
– venner, der synes, at det er cool at gå med bowlerhat.
– indrømmet offentligt, at man har været fan af Bros.
– eksamen i januar.
– pligt til at stå på skøjter. Skøjter er dumme. Og glatte.
– 80’er calypso ringetone på sin mobil.
– knaldet sin chef til julefrokosten.
– Flammen & Citronen på dvd.
– lørdagsarbejde i en butik. (Stakler. For satan, altså.)
– unibrow. (Av! Av! Av! Av! Av!)
– sin radio indstillet på The Voice. (Kan nærmest se mine hjerneceller flygte mod døren med rædslen malet i alle træk.)
– ondt i nakken af at headbang’e, når man har været i byen. Længere.
– spurgt sin centerleder, hvad han havde gjort af resten af New Kids On The Block, da han stillede i åben skjorte og vest til julefrokost. (Eller… altså… det tæller jo ikke, når han ikke ligner en, der kan huske det, vel?)
DANMARK RAMT AF VOLDSOMT JORDSKÆLV!!!
Jeg vågnede ikke engang. Er skuffet. Endelig lidt drama, og så opdager jeg det ikke.
Nu synes jeg så også, at DK vejr- og klimamæssigt er drengen i klassen, der altid skal overdrive weekendens scoringer. DANMARK LUKKET PGA SNESTORM!! betyder 4 forkølede snefnug i Vendsyssel. STORM!! betyder let modvind på udvalgte cykelstier i Esbjerg. HEDEBØLGE!!! er de få gange, hvor man kan skifte sin langærmede trøje ud med en t-shirt uden at køre med langt lys hele dagen *teknisk-skole-smiley*, og når der meldes om ISSLAG!!! kan man – hvis man leder længe nok – finde 4 vandpytter, der er frosset til.
De eneste, der hopper på den hver gang, er DSB.
Måske er han idømt samfundstjeneste?
Jeg ved godt, at man ikke bare kan fremtrylle et nyt job, hvis man er træt af det man har, men når man begynder at ligne et før-billede fra en anger management reklame, så synes jeg måske, at tiden er kommet til at begynde at læse job annoncer.
Når man som lærer begynder at brøle sine svar, snappe af eleverne, når de spørger om noget, indlede alle sætninger med enten dybe suk eller ”Neeeej!” og i det hele taget opføre sig som en, der kun ved opbydelse af AL sin viljestyrke kan afholde sig fra at lægge hænderne om halsen på eleverne og klemme til, så MÅ der være noget andet derude, som man kan finde større glæde ved. Og gøre mindre skade med.
Vi må da håååb, det blir bedre i morn!
Søndag. Jeg ved ikke, om det skyldes julefrokost fredag og cocktailfest i går; for meget alkohol og for lidt søvn – men jeg er pjevset i dag. Så meget at jeg ikke sådan rigtig kan holde ud at være i selskab mig selv. Vågnede kl. 12 (!) i luset humør og med pande, der føltes som om, den i nattens løb var vokset 3 størrelser og havde forvandlet sig til granit.
Klokken er nu 19 og der er status quo på både klippehylde og sindsstemning. Jeg savner, er pirrelig, rastløs og ugidelig; alt sammen på en og samme tid. Jeg har prøvet at marinere min krop i kaffe (enhver ved jo, at koffein løser alle rastløshedsrelaterede problemer…), jeg har drukket cola og spist saltlakrids, været selv og været sammen og endelig jeg har prøvet at gå en laaaang tur ved vandet (svært ubehageligt når is-vind af stormstyrke rammer nyerhvervet kæmpepande). Lige lidt hjælper det. Selv tv programmet svigter. 24 afsnit af The Simpsons (var sjovt i ca. 7 minutter i 1992), Bridezillas (hvem ER de mennesker?!) og 1000 lamme julefilm med irriterende, bedrevidende børn.
Jeg vil gerne bare have et knus og lægges i seng.
Top 5
over all I want for x-mas:
1) Happy ending over hele linien for alle, jeg holder af.
2) Evnen til at styre mit temperament. Alternativt: Mindre af det.
3) En Audi TT. Er rimelig large i forhold til farve og indpakning.
4) En lille, bitte smule anoreksi. Bare lige til min røv tager tilbage til Merethe og hendes mave.
5) Stein Baggers skjulte formue. Kom nuuuu… Det er jo ikke sådan, at han selv står og skal bruge den, vel?
Bare fordi jeg er et børneløst danskersvin.
På de fleste blogs og hjemmesider, er der mulighed for at indrapportere misbrug og anstødeligt indhold. Jeg synes, at vi mangler et sted at indrapportere misbrug af ord og sætninger. Indtil videre har jeg 3, jeg gerne vil have taget op:
1: Racist.
Nej. Hvis du smadrer min cykel og kalder mig luder, så synes jeg, at du er en idiot, uanset om du er hvid, sort, ternet eller prikket. Det er et sølle forsøg på at vinde en tabt diskussion at spille racisme-kortet.
2: Du har ikke børn.
Jeg er helt på det rene med, at der er ting, jeg ikke kan forholde mig til, fordi jeg ikke har børn. Men for nogle mennesker tager børnekortet altså overhånd. Pædofili, trafikuheld, stress i hverdagen, you name it. Uanset hvad vi diskuterer, kan man altid underkendes med ordene: ”Ja, men nu har du jo heller ikke børn.” Nogen et sted har vedtaget, at børnekortet trumfer alt, og indtil man får det på hånden, er man åbenbart ude af stand til at mønstre ÆGTE empati og medfølelse.
3: Janteloven.
Hver eneste gang man diskuterer noget dansk, er der ALTID en, der råber: ”Jantelov”. Jeg bliver så træt. At The Storm, Niarn og Nik & Jay fører sig frem med gøgl og store armbevægelser, må de selv om. At Johnson har så meget bling bling viklet om halsen, at han imødeser en fremtid som rygskadet invalidepensionist er hans valg *ond-smiley-der-tager-glæderne-på-forskud*. Jeg synes, at de laver lortemusik. Og det bliver jeg ved med at synes, uanset hvad de stiller i af strikhuer, similisten og indbildt, traumatisk barndom.
De ryger afsted til Misbrugsnævnet. Nogen, der skal have noget med?
Værge søges.
Enten har min hjerne besluttet sig for at modbevise tesen om, at kvinder kan multitaske eller også har jeg fået turbo-alzheimer. De sidste par uger har budt på lidt for mange wtf-øjeblikke.
For nogle uger siden blev jeg ringet op af min nabo, som troede jeg havde haft indbrud, fordi min bagdør stod pivåben. Mumlede noget om en defekt lås, mens jeg forsøgte at begribe, hvordan det var lykkedes mig tage hjemmefra uden at opdage, at jeg havde glemt at lukke køkkendøren. Som åbner indad. På deler-mit-køkken-i-to-måden.
Forleden stod jeg i fitnesscentret med skum i hele skærmen og knyttede næver og hvislede dødstrusler mod hhv. Århus Kommunale Værker, alle VVS-firmaer i Østjylland og Procter & Gamble. Når bruseren er så nærig med dråberne, at kinesisk vandtortur til sammenligning minder om monsunen, er det jo fuldstændig UMULIGT at få skyllet balsam ud af garnet, og hvorfor skummer det sådan?!! Det var først, da jeg igen i morges stod i skum og bobler til knæene, at det gik op for mig, at jeg brugte shampoo. Som balsam. Happy hour på hårvask *smiley-med-MEGET-rent-hår*.
I dag var jeg inde og købe julegaver. Stod ved kassen og skulle til at betale. ”260 kr, tak” Et langt øjeblik stod jeg bare og kiggede på ekspedienten. Så indhentede min hjerne min krop *sprinter-gennem-butikken-så-glasmontrer-nipsudstillinger-og-gamle-damer-er-ved-at-vælte*. Heldigvis havde ingen narkomaner haft brug for en ny, ulåst cykel eller en taske med Ipod, pung, 2 mobiler og nøgler.
I må ikke efterlade mig uden opsyn.
Same same.
At gå i sauna minder egentlig meget om at høre Bob Dylan. Behageligt, sundt og afslappende – lige indtil det pludseligt, uden varsel, er så meget nok, at man nærmest bliver hysterisk af det.
May our minds lose the battle. May our hearts win the war.
Det værste ved andres smerte er, at det er deres. Når smerten bliver personlig nok, er der intet man kan gøre for at lette den, og det er nærmest uudholdeligt, når den rammer en, man holder af.
Jeg har flere gange selv været den, der har haft et rum, som kun jeg har kunnet rydde op i. Et rum fyldt med ting, der til tider gjorde så ondt, at jeg ikke kunne holde ud at være der mere end en time af gangen. Hvor gerne jeg end ville, kunne jeg ikke udlicitere arbejdet; jeg vidste, at det var mine kasser at åbne, sortere og forholde mig til. Ingen andre end jeg vidste, hvad der måtte kasseres, pakkes om eller findes nye pladser til.
Nu står jeg så på den anden side. Med orden på eget loftrum og kasser jeg gerne vil deponere på en andens, som pludselig har vist sig at have kasser, der ikke længere kan ignoreres. Smerteligt klar over, at den slags oprydning er altafgørende for, om man finder ro og plads til nye kasser. Den kan ikke forceres. Der kan ikke sættes tid på. Og på en måde er det næsten en lettelse at få bekræftet sin mistanke om, at der var en grund til at døren bandt og ikke kunne åbnes helt. Men hvor er det svært at vide, at man ikke kan hjælpe. At man ikke kan gøre andet end at håbe, at en overskudsbeslutning vil blive truffet i en underskudssituation. Håbe, at den lille kriger ved, at der er en, der holder med ham, og gerne vil give ham den tid og plads, han skal bruge. Håbe at han ved, at når han er færdig, kan han bare gå efter lyset. Så kommer han hjem.