Skip to content

5 Comments

  1. Marie
    8. maj 2017 @ 19:43

    Åh, hvor er jeg enig!

    Reply

  2. Z
    8. maj 2017 @ 19:49

    Og så kan der være de der relationer hvor man/jeg har brugt tid på at komme ud af det på en sober måde, fordi det var havnet i et virkelig dumt hjørne, og tiden går og det er okay, og så mødes man helt tilfældigt og snakker høfligt og hyggeligt og tænker at det her er okay, og så siger den anden part; "vi må finde ud af noget med en kop kaffe en dag, da". Og så smiler jeg helt akavet og tænker "run Forest, ruuuun!" fordi jeg ikke skal starte forfra med at bakke. Hvis du forstår? Så jeg skal ikke have noget kaffe, nej. For vi skal ikke starte relationen op igen. Og måske tænker hun det samme, men sagde det bare fordi det virkede for fesent bare at sige "hav det godt & hils!". Men det ville faktisk have været helt fint.

    Reply

    • Linda
      8. maj 2017 @ 20:59

      Det ér nemlig fint! Jeg er enig i, at der er situationer, hvor det simpelthen bliver *for* akavet at undgå høflighedsfraser, men i 90 % af tilfældene har jeg opdaget, at hvis jeg stopper med at tale, når jeg har sagt: "Det var hyggeligt at løbe på dig – hav det rigtig godt!" – så er alt godt. Det er virkelig bare en vanesag, men den er svær at bryde, fordi man de første 54 gange føler sig vældig uhøflig.

      Reply

  3. Anonym
    9. maj 2017 @ 05:45

    Jeg ved ikke om det her er off-topic, men jeg har to egentlig gode veninder, som jeg i skræmmende mange år ikke har synes prioriterede at ses (os alle). Heller ikke før vi fik børn. Men har sidenhen accepteret, at sådan var de bare – at de havde travlt. Så prøvede jeg forsigtigt at spørge ind til om vi kunne ses en enkelt gang om måneden, hvor vi kunne mødes os alene uden mænd og børn. Og tænk sig, det holdte 1-2 gange og siden begyndte undskyldningerne at melde sig. Så det er droppet igen og gået i glemslen. Det er sært, for når vi så endelig er sammen, så føles det som om de er helt enormt glade for at ses og er altid interesserede og meget til stede. Men – Jeg har sgu givet op. Nu er der efterhånden ret lidt kontakt både på sms og ude i virkeligheden. Og jeg er bare typen, der ikke synes det er fedt – måske er det bare mig. Men nu har jeg prøvet at gøre noget ved det og så kan jeg ikke rigtig gøre mere. Så må det forblive sådan. Eller skal man bryde helt op… Jeg synes faktisk det nogle gange kan være svært. Jeg ved jo det er et spm om prioritering…

    Lika

    Reply

  4. Birgitte B
    9. maj 2017 @ 06:18

    Jeg oplevede faktisk i forbindelse med min kræft, at det var virkelig dejligt, når folk lige tjekkede ind på sms med en 'hvordan går det med dig'. Helt uden forpligtelser om aftaler eller noget.
    Jeg har til gengæld også stået i lignende situation som Lika, hvor jeg skulle være opsøgende på datoer altid. Og oplevede at blive aflyst pga. en date eller lign. Så det har jeg lige så stille ladet glide ud. Jeg skriver ikke og da de heller ikke gør, ja, så når vi mødes er det præcis 'hav det godt'. Kh. Birgitte

    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.