Skip to content

10 Comments

  1. Anne F.
    21. februar 2020 @ 19:22

    Rødvinen gør sig også godt i en kødsovs sammen med bladselleri og laurbærblade 🙂

    Reply

    • Linda
      22. februar 2020 @ 21:29

      Du har ret – den kommer på listen:)

      Reply

  2. Lone
    21. februar 2020 @ 19:29

    Next level er at lære at klippe selv! 😉 jeg har klippet mine drenge fra små, og de få gange vi har været ved frisøren har det været utilfredsstillende og jeg klipper selv ligeså grimt/pænt! Dog bruger jeg trimmer i nakken, men man kan jo vælge en længere frisure til saks. Jeg synes, man lærer det med tiden…
    Apropos det med kugledyner jeg skrev i forrige uge, så har jeg lige set endnu et opslag fra sygeplejersker på Skejby sygehus, så der er åbenbart mange, der kan bruge dem!

    Reply

  3. J
    22. februar 2020 @ 11:23

    Vil bare sige at min mor troede hun var ovenstående Lone, og derfor klippede min søster og jer. Med det resultat at ALLE jeg mødte startede med at sige; hendes pandehår er godt nok klippet skævt var? 🙂

    Reply

    • Lone
      22. februar 2020 @ 12:44

      Hahaha, så har vi nogle gode historier resten af livet, helt gratis 😂

      Reply

      • Linda
        22. februar 2020 @ 21:31

        Hvor er det sjovt!:-D

        Ej, men der er nogle ting, som jeg med glæde betaler mig fra, og det her er en af dem. Jeg tror, at mindst én af os ville ende på kostskole i Schweiz, hvis jeg forsøgte mig, så for husfredens skyld vælger vi frisør-løsningen:)

        Reply

  4. Astrid
    22. februar 2020 @ 12:47

    Rødvin smager altså også rigtig godt i helt almindelig bolognese.

    Jeg synes det er så svært med frisør og drenge. Jeg er nok grundlæggende for fedtet til det – deres hår vokser som ukrudt, så egentlig bør de klippes hver 5.-6. uge og så er det åbenbart en uoverstigelig udfordring at bestille tid. Nu har den 6-årige besluttet, at han vil være langhåret, så der sparer vi så al klipning, men langt de fleste gange har jeg selv gjort det, med blandet held og kombination af saks og trimmer. Den unge dame har krøller, så der gør det ikke så meget, at det er lidt småskævt, hvilket er heldigt, for hun er bange for saksen (🤯) så det skal klares på ca 30 sekunder…

    Reply

    • Linda
      22. februar 2020 @ 21:35

      True. Det kan jeg selvfølgelig også lave en balje af.

      Jeg har sluttet fred med, at vi betaler os fra det her, fordi jeg synes, at det har reel værdi, at det ikke skal være en konflikt, vi har; Anton HADER at blive klippet. Normalt vælger jeg elevklip, for det er længe fint, men af en eller anden grund, var der pludselig 5 ugers ventetid, og det var for længe at vente.

      Jeg lokker ham til at prøve trimmeren, så ofte det kan lade sig gøre, for den dag han slutter fred med den, bliver det den løsning, vi kører. Indtil da må vi indstille os på, at magten over pandehåret er lagt i hænderne på andre.

      Reply

  5. Eva
    25. februar 2020 @ 01:44

    Jeg tænkte straks: Rødvinsmarinade! Min mors løsning på at bruge dum vin til noget fornuftigt. Med lidt sukker, salt og krydderier efter egen smag, forvandler marinaden et stykke kedelig kylling eller andet kød til noget mere spændende.
    Eller en klassiker (også fra min mor): Hel kylling i stegeso på en bund af rodfrugter med kyllingebouillon og vin som væde, et par timers alenetid i ovnen til soen, sigte væden fra, jævne den til sovs, smage til med sukker/salt og peber, justere farven med lidt kulør, og så servere retten med løse ris Jeg var vild med det som barn, og jeg kunne altså ikke lide vin! Det kan jeg egenlig stadig ikke, men det smager fint i simreretter.

    Reply

    • Linda
      25. februar 2020 @ 20:28

      Altså, jeg blev sulten af den kommentar, Eva!? 😀 Det lyder SÅ lækkert!! Tak for at gøre det lavpraktisk og tilgængeligt – det skal helt sikkert prøves af.

      Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.