Skip to content

18 Comments

  1. Anne
    28. april 2015 @ 10:22

    Hvor har du ret.

    Og må jeg i samme ombæring nævne politikere. Jeg kan næsten ikke klare, at de bruger al deres spalteplads og taletid på at harcelere over, hvad andre har gjort eller har undladt at gøre. Hvis de da bare ville nøjes med at fortælle, hvad de selv kunne tænke sig, så ville vælgerne nok også finde ud af, hvem de var enige med…

    Vel brølt!

    Reply

  2. Carportognoia
    28. april 2015 @ 10:39

    Tak. Ind i mellem er du den mest fornuftige stemme i hele samfundsdebatten.

    Reply

  3. Anonym
    28. april 2015 @ 12:48

    Godt skrevet! Og hvor er jeg enig. Moderate stemmer for the win!

    Reply

  4. lille t
    28. april 2015 @ 13:00

    Hvis nu bare folk, sådan helt generelt, gad tale ordentligt til hinanden. Så ville FB, IG, diverse blogs og alle andre virtuelle steder, blive så meget rarere at hænge ud. Hold OP der er mange, der synes de er berettigede til at svine andre til… Vi har været omkring det tusind gange – men, man burde sgu tvinges til at møde dem man har svinet til IRL. Eller måske bare lige ringe til dem…
    Andre mennesker!

    Reply

  5. Annette Aarre Dalsgaard
    28. april 2015 @ 17:29

    Du kan ikke høre det, men jeg klapper!

    Reply

  6. Anonym
    28. april 2015 @ 17:56

    Lækkert indspark! Jeg er meget enig med carpotognoia…;)

    Jonna

    Reply

  7. Marie B
    28. april 2015 @ 19:03

    Tak. Det er det, jeg har prøvet at sige de sidste dage. Nu skal vi alle slappe liiidt mere af. Jeg var virkelig ved at banke hovedet i bordet, da jeg så den der ironiske statusopdatering, der har kørt facebook rundt om "fuck druknede bådflygtninge…sultne afrikanske børn samler ind…". For så skal vi være enige om, at ingen nogen sinde må brokke sig over noget, fordi der altid er nogen, der har det værre. For det er der. Men derfor kan det vel godt have været et ynkeligt arrangement. (Jeg var der – det var det. Vi overlevede og alt går sin gang. Men det var ynkeligt.)
    Jeg forstår nok bare ikke, hvorfor psykologer skal udtale sig. Helt sikkert der er curlingforældre, der har råbt højt. Helt sikkert der altid er nogle tåber i alle debatter, men kan vi andre ikke tale ordentlig sammen? Og gå ud fra folk ikke er nogle tåber??
    Det samme gælder forældre-pegen-fingre-debatten for tiden. Man KAN ikke være en god forældre. Så er man for meget mor, for lidt, for overbærende, for ligeglad, for hysterisk, for lidt hjemme, for meget hjemme, for…. Jeg tog mig selv i at blive decideret overrasket for et par uger siden, da jeg hørte min chef fortælle om et nyt forældre-begreb: Delfin-forældre og (og nu skal du sætte dig ned) DET VAR IKKE ET NEGATIVT PRÆDIKAT! Det er åbenbart noget positivt! At jeg ikke har hørt ordet før eller siden er så ligemeget. Det findes!

    Reply

  8. Anonym
    28. april 2015 @ 19:21

    På DR.dk indbyder de til den slags "debatter" med deres evindelige "hvad synes du om gratis fertilitetsbehandling af solomødre/konfirmander, der hentes i dyre biler/osv"… Frit lejde til alle der lige trænger til at svine nogen, og hvor kommentarerne er helt uden overraskelser.

    Og bagefter bruger de det som endnu en nyhed, at "debatten har raset blandt DR's læsere". Public service??? ��

    Marie

    Reply

  9. Macu
    29. april 2015 @ 07:04

    Ih altså du skriver bare så godt. Jeg bliver altid rørt eller påvirket af det du skriver.
    Tak

    Reply

  10. Jette
    29. april 2015 @ 14:38

    Jeg HADER også haters. Hvor selvmodsigende det så er. Og gør mig umage med ikke at like indlæg, som egentligt bare handler om at fortælle ens omverden, at man lige er LIDT sejere end det. For det orker jeg ikke. Ligesom jeg stadig er glad for min (dog grønne) kähler vase. Og ikke 'bare synes jeg har fået for meget af lakrids i madlavning' –
    Åh. Kunne vi bare aftale, at det ikke var så vigtigt at statuere ens coolnes, ved at trampe andres hoved ned i mudder.

    Reply

  11. Karina Simonsen
    30. april 2015 @ 08:10

    Godt øffet! Vældig enig, men fandt først ud af det, da jeg læste dine ord.

    Reply

  12. Maria
    30. april 2015 @ 09:28

    Jeg er fan af dig.

    Reply

  13. Line
    30. april 2015 @ 10:54

    Åh, hvor sætter du så fint og præcist ord på en irritation, som har ulmet hos mig længe – blev bare først sådan rigtig opmærksom på den, da jeg læste dit indlæg:-)

    Reply

  14. Line
    30. april 2015 @ 20:23

    ??

    Reply

  15. Jeanette | Villa Villakulla
    1. maj 2015 @ 05:58

    Hørt!! 🙂

    Reply

  16. Rikke Vestergaard
    4. maj 2015 @ 19:07

    Det er indlæg som dette, der gør at jeg følger din blog. Du er både sjov og super skarp!

    Reply

  17. Leize
    5. maj 2015 @ 08:30

    Tak for dit indlæg. Jeg har nok en tendens til at blive rigtig pinlig over og irriteret på brokkende Frost-forældre, desperate Kählervasemennesker og folk der ikke kan leve med, at deres børn ikke får alle dyrekortene. Jeg diskuterer det dog ikke på Facebook eller i sociale medier, men med min mand og mine veninder. Men jeg er faktisk skide træt af at høre mig selv brokke mig over andre, der brokker sig. Brok, brok, brok. Det er sindsygt ukonstruktivt, og man bliver på en eller anden måde suget ind i en brokkende tankegang, der er røvkedelig og ikke giver andet end negativitet og en klappen sig selv på skulderen over at man da i hvert fald ikke SELV er et dårligt og pinligt menneske. Tak for at minde mig om det – jeg har lovet mig selv at være mindre fordømmende og brokkende. Ikke for at falde i den modsatte grøft og være tvangs-positiv, for det er også trættende, men måske finde en balance og nøjes med at brokke sig, hvis det er noget der rent faktisk er vigtigt, og som man selv kan og vil gøre noget for at ændre.

    Reply

  18. Anonym
    9. maj 2015 @ 12:35

    Du er fantastisk!!! Hørt hørt og kæmpe klapsalve herfra. Tror jeg bliver nødt til at sende dig en venneanmodning på FB:o)))

    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.