Skip to content

12 Comments

  1. Marie-Louise
    15. september 2018 @ 22:49

    En lille og måske ikke så vigtig kommentar: Vi er i uge 37 nu og ikke 36 (tror måske der har været to uge 35’er) 😀

    Reply

  2. Linda
    16. september 2018 @ 05:40

    Rettet😊👍🏼

    Reply

  3. Birgitte B
    16. september 2018 @ 15:15

    Åh lige den med tøjet har jeg også haft fat i. Det er så svært at acceptere, uden at jeg ved hvorfor. Farvel til ungdom, erkendelsen af at jeg nok ikke taber 10 kilo og så den der ‘modenhed’, som jeg oplever overfor modens bevægelser. Men som du også skriver, hellere gå i det som er i skabet end at blive frustreret over det, som man ikke går i (af forskellige grunde). Kh. Birgitte

    Reply

    • Linda
      17. september 2018 @ 07:27

      Jeg er – trods alt – glad for at høre, at andre kender følelsen.

      Kh

      Linda

      Reply

  4. Louise
    17. september 2018 @ 05:48

    Ved du om sneakers med hul i kan afleveres til noget fornuftigt?

    Tak for inspirerende indlæg om vores forbrug 🙂

    Reply

    • Linda
      17. september 2018 @ 07:25

      Efter mine forespørgsler til de forskellige organisationer, er jeg selv endt med følgende “system”: De ting, som jeg selv ville være bekendt at sælge, altså stå ansigt til ansigt med køberen med, giver jeg til Frelsens Hær. Resten ryger til Røde Kors, fordi jeg tænker, at de har flere kasser at sortere i, så at sige. De har overblik over, om de får så få flyverdragter eller sko ind, at nogen et sted i verden kan have gavn af noget, der er plettet eller hullet, men stadig bedre end ingenting. Hvis ikke, kan de bruge det til andre formål.

      I Esbjerg står der containere fra hhv Frelsens Hær og Røde Kors side om side på genbrugsstationen, så det er dejlig nemt at sortere hjemmefra, og stadig komme af med det hele i ét ryk😊

      Reply

  5. Astrid
    17. september 2018 @ 12:15

    Den med skabet er jeg ikke klar til endnu. Tøjet er jeg kommet af med (der ér grænser for hvor mange lårkorte h&m nederdele, jeg har brug for pt), men jeg har en samling dyre designersko med meget høje hæle, som jeg aldrig kommer til at gå med igen. Fordi børn. Og fordi graviditeterne har ødelagt både mine fødder og mit bækken. Så mine smukke sko står inde i skabet mens mine fødder er iført uendeligt meget mere komfortable, praktiske og kedelige sneakers. 😥

    Reply

    • Linda
      19. september 2018 @ 19:37

      Ej, men det er næsten ikke til at bære, vel? Og hvor jeg ville have forventet, at jeg i samme sekund, jeg lukkede den sidste sorte sæk ville føle, at nu faldt det hele på plads, accept af .. alders- og livsstilsmæssigt ståsted, tror jeg? – så kan jeg stadig næsten få tårer i øjnene over alle de fede ting, der nu ligger på bunden af en tøjcontainer:-/

      Reply

  6. gravidgrahvad
    17. september 2018 @ 12:27

    Åh ja, skabet. Det har stået på min to-do liste i et år nu. Jeg samler mig ligeså stille mod til det, men det er godt at høre, at andre har det på samme måde.

    Har du tjekket den podcast ud, som Karoline (icarriedawatermelon) anbefalde om oprydning? A slob comes clean, hedder den. Den er meget amerikansk med alt hvad det indebærer, men den er også meget hverdagslig realistisk, og det er helt klart grunden til, at jeg er blevet hængende (efter anbefaling af Karoline startede jeg fra en ende af og er nu ved podcast 40).
    Hun snakker bla. om “decluttering momentum” – altså at når man rydder ud, så opbygger man et momentum, der gør, at man når til et punkt, hvor man bedre kan tackle de svære beslutninger uden alle følelserne. Det er det momentum, jeg ligeså stille er ved at opbygge, så jeg på et eller andet tidspunkt når til at kunne gå ombord i skabet.

    Mon ikke du efterhånden kører på et minimalisme-momentum?

    Reply

    • Linda
      19. september 2018 @ 19:39

      Ej, det er helt perfekt, at du bringer den op, for jeg havde glemt den! Den vil jeg straks gå ind og hente, for den lød god <3

      Og jeg tror faktisk, at du har ret. Jeg tror ikke, at det er tilfældigt, at det først er nu, jeg har kunne tage hul på skabet. Det har krævet 8 måneders tilløb…

      Reply

  7. frklitteratur
    6. november 2018 @ 12:01

    Et lille tip i forhold til Fantasy Festivalen hvis i skulle være interesserede næste år også – det er gratis at komme ind til messesalen, mens foredragene og oplæg kræver aktivitetsarmbånd. Standene og boderne udenfor er nok det som de finder mest interessant uanset, men så ved du det i hvert fald 🙂

    Reply

    • Linda
      6. november 2018 @ 20:44

      Ej, godt tip!! For vi skal helt sikkert afsted til næste år også. Ungerne snakker om det endnu, og til næste år, hvor de begge forstår endnu mere, vil det bare være et større hit. Så tak for heads up <3

      Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.