Skip to content

37 Comments

  1. Stine
    9. april 2021 @ 19:03

    Vores overvejelser ang. Leasing stoppede meget hurtigt på grund af en lille praktisk ting.
    Vi bor et stykke ude på landet og de værksteder som skulle benyttes ligger som minimum 25 km herfra. Derfor blev det besværligt med service, dækskift etc.
    Når vi selv ejer bilen kan vi benytte vores lokale værksted 3 km væk og det er simpelthen nemmere (og de har verdens mest hjælpsomme mekanikere)..

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:52

      Det er en SUPER god vinkel at få med – tak for det, Stine.

      Reply

  2. Kirstine
    9. april 2021 @ 19:17

    Jeg er overhovedet ikke bilist. Men på det helt generelle plan bøjer jeg mig i støvet for dit research-gen!!!

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:52

      Haha – jeg skal være ærlig og sige, at jeg sgu ikke er sikker på, at jeg ville have været SÅ grundig, hvis ikke jeg skulle have blogget om det:) Men hey – win/win, ikke? Din kommentar kom i øvrigt samtidig med at jeg sad og læste ovre ved dig, så jeg fik liiige kortvarigt the creeps. (Her vil min AC gerne rette til ‘crepes’ – det ved jeg næsten ikke, hvad man skal sige til).

      Reply

  3. Marie
    9. april 2021 @ 20:02

    Det lyder som om du har fundet svaret på bilsituationen. Jeg har ikke researchet det overhovedet, så min mening om leasing er udelukkende baseret på andenhånds historier og fornemmelser. Min idé er, at man med børn – og i særdeleshed små og ikke særlig veldresserede børn – nemt kan komme i klemme, når man skal levere en leaset bil tilbage. Jeg ville simpelthen ikke turde og orkede heller ikke, hvis jeg skulle frygte hver eneste kiksekrumme eller mudrede gummistøvle. Til gengæld har jeg fint nerver til at køre i min 10 år gamle Peugeot, som ikke er videre ren og pæn hverken indvendigt eller udvendigt.

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:50

      Nej, som en anden også har skrevet, så har det også for mig værdi, at jeg ikke har ansvar for andres ting, og at jeg selv kan vurdere, hvad jeg vil have lavet. Både min mekaniker og bilforhandleren hos Renault aflagde ed på, at jeg ville have en væsentligt større restværdi i den, jeg har kig på, end jeg har i den nuværende, og da den ovenikøbet er en diesel, kommer jeg også til at køre billigere, selvom min grønne afgift stiger (og kan vi lige snakke om, hvordan fanden det kan være rigtigt??)

      Reply

  4. Tinne Lund
    9. april 2021 @ 20:03

    Fordelen ved at lease er (for mig) at det er en helt ny bil, som derfor ikke skal til mekaniker før man alligevel skal aflevere den igen nærmest. Vi ville ikke have råd til at købe så stor og dyr en bil som vi har, men vi har råd til at lease (pga udbetalingen, der er minimal på en leaset men ret høj på en ny købt). En brugt bil, også selv om den ikke er voldsomt gammel, skal på værksted indimellem og der aner man ikke hvor meget det bliver. En anden fordel er at man kan skifte bil hyppigere end hvad der ellers ville være økonomisk rentabelt – fx fik vi pludselig brug for en stationcar da lillesøster kom til og kunne så skifte bil med et snuptag. Nu er lillesøster snart så stor at der ikke er behov for plads til klapvogn bagi mere – og så kan vi bare skifte igen. Samtidig er vi også lidt bekymrede for at brænde inde med en købt benzin-bil hvis politikerne pludselig finder på at lægge store afgifter på dem for at få folk til at vælge el. Med leasing kan vi bare skifte med det samme hvis den situation opstod. Så jeg går med leasing resten af mine dage 🙂 En lille erfaring herfra også ift aflevering: Vi havde en Opel Corsa som vi leasede i to år, vi betalte ingenting da vi afleverede den igen efter de to år. Vi kører 25.000 km om året. Det var gennem Gomore. Held og lykke med din biljagt 🙂

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:48

      Jeg kan sagtens se, at det er super fordelagtigt, at man kan skifte bil, når behovet ift. størrelse osv. ændrer sig. Jeg ved med 1000% sikkerhed, at jeg ikke skal have flere børn, og vi er ovre klapvogne osv. så for mig ændrer det sig nok ikke ligeså radikalt, som det har gjort for jer.

      Den bil, jeg har kig på, er en diesel, som har kørt 2000 km. og er fra december 2020. Det betyder, at jeg kan få den med 1,5 års fabriksgaranti, og dermed bliver det faktisk kun 1,5 år, jeg selv bærer risikoen for værkstedsregninger, sammenlignet med en leasingmodel. Og når man kører så meget, som jeg gør, kan det simpelthen ikke svare sig.

      Reply

  5. Rikke
    9. april 2021 @ 20:05

    Jeg tilslutter mig Kirstine: når det kommer til research og formidling er der ingen over og ingen på linje med dig.
    Jeg håber at Verdens Bedste Mekaniker TM har end god brugt eller demobil lige til dig.

    Jeg er i øvrigt, ud fra dine boglister, i gang med The Passage (som lydbog). Hvor er det vildt hvad et menneske kan finde på, altså, bare mængderne! Skrev hun, her ca. 1/3 inde i første bog af trilogien …
    Der er mange timers underholdning tilbage, tak.

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:43

      Ej, jeg kan næsten ikke RUMME MIN MISUNDELSE OVER, AT DU HAR DEN TIL GODE!!

      Jeg tror sgu, jeg bliver nødt til at nappe den igen.

      Reply

  6. tbs
    9. april 2021 @ 23:23

    Min perlegrusmekaniker ❤️ er ikke fan af leasing – han ser for mange store “slut-regninger”. Hvad synes din lokale yndlingsmekaniker om det? Han virker som en reel fyr 🙂

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:54

      Han kan næsten heller ikke være i sig selv over, hvor meget han fraråder det, både pga. uigennemsigtigheden, store slutregninger og den med, at man ikke selv vælger, hvad der skal laves og med hvad. Hans argument ift mig er, at der stort set ikke er reparationer på fabriksnye biler de første 4 år (- for lynet slår ikke ned 2 gange samme sted) (blev der sagt!), så med alle de km. jeg kører, er det hans klare anbefaling at gå med en ny-brugt diesel.

      Reply

  7. Lisbeth Hoberg Refstrup
    10. april 2021 @ 06:20

    Vi leasede en Toyota stationcar, og spurgte specifikt inden “hvad så når en af ungerne har kastet op på sædet?”. Det er almindeligt brug og giver ikke ekstraregning (bilen skal selvfølgelig gøres ren, men den skal ikke se ny ud). Vi havde åbenbart er en kæmpe skramme under forneden, men den vurderede de kunne poleres væk. Så ingen ekstraregning der.
    Vinduesviskere skiftede de automatisk til eftersyn. Det kom bag på os, vi havde lige købt nye. Bremserne rører man normalt ikke ved i de sidste tre år.
    Når det så er sagt, så blev den månedlige ydelse simpelthen for høj, da vi skulle skifte bil. Vi kan ikke længere nøjes med 15.000 km, men vi kører stadig under 20.000.
    Jeg tror simpelthen ikke det kan betale sig for dig at lease, når du kører så meget.

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:42

      Enig. Det er mit km-forbrug, der er den primære årsag til, at det bliver for dyrt.

      Heldigvis er der flere, der oplever, at de afleverer og så er det bare det. Men jeg kender godt nok også mange, der ikke gør, og det er næsten det, jeg synes er det største problem; at det lader til at være person/virksomhedsafhængigt, hvad man risikerer at stå med, når man afleverer. Min veninde, som jeg har kendt i over 20 år, og som ved Gud er et fornuftigt og påpasseligt menneske, afleverede sin bil, som hun har passet GODT på. Det viste sig, at der var røget en gummiring i vinduesviskeren på bagruden, hvilket havde forårsaget en lille ridse/revne, der – også ifølge FDM-manden, der gennemgik bilen – var usynlig, og som INGEN, der ejer en bil tænker over at tjekke. Men det kostede 10.000 kr. for udskiftning af en specialrude. Og det er den form for .. tilfældigt held/uheld, jeg synes gør risikoen for stor.

      Reply

  8. Lone
    10. april 2021 @ 06:34

    Tak for grundig research! Jeg overvejer leasing af min næste bil om nogle år, mest pga økonomien ved ikke at skulle låne, og den reklamerede kendte månedlige udgift. Men efter din gennemgang tror jeg, jeg vil købe en nyere brugt i stedet, selvom mit km-tal er væsentligt lavere og mere forudsigeligt end dit.
    Jeg kan mærke at den følelse af frihed min bil giver mig, ville blive væsentligt formindsket ved at skulle holde øje med km-tal, passe ekstra på med småskader og børnenes mudrede tøj, måske lade være med at fragte store byggeprojekter og kæmpe planter, som jeg gør i dag i min lille bil.
    Så kan det godt være at det potentielt er dyrere for mig, men den frihedsfølelse vil jeg gerne betale for. Og faktisk tror jeg at jeg i praksis har haft mekanikerregninger på 30.000 kr. på 10 år, med min næste nye brugte bil (købt som et-årig), så tror næsten en leasinggennemgang af småridser ville blive dyrere, og jeg har kørt “gratis” uden månedlig afgift i 4 år allerede (købspris vs leasing til 2000 kr/md)
    Derudover er jeg skide ligeglad med biler, så for mig betyder det ikke noget at køre i en ny bil eller at kunne skifte til en lækker model. Så måske er leasing en slags goodiebox for bilsnobber-/afficinados, og især dem med to biler? 😉
    Så tak for afklaring – jeg tror alligevel ikke jeg er leasing-typen!
    Til gengæld er mit kørselsforbrug ret lavt, ligesom mange af naboernes biler ofte er hjemme, så jeg drømmer om en god model for delebiler til et forbrug på nogle dage om ugen, uden at det bliver så dyrt som delebiler er i dag…

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:38

      Jeg tror helt sikker, at du har ret i, at det gør en forskel, om man går op i, hvad man kører. For det gør jeg OVERHOVEDET heller ikke. Jeg skal bare sidde godt i den, men mærke og om det er den nyeste model, er helt underordnet for mig.

      Hvor er jeg glad for, at andre også kan bruge mit lille graverprojekt til noget:)

      Reply

  9. Helle Marianne Lumbye Ipsen
    10. april 2021 @ 10:45

    Vi har tidligere købt en demobil til 30.000, – under nypris. Den havde kørt Ca 1000 km, og i de 12 år vi havde den, var de eneste udgifter viskere, bremser, et nyt batteri og naturligvis oliefiltre ved olieskift. Jeg kørte også 30-35.000 km pr år i den. Og vi fik 5000 i byttepris, da vi købte ny bil sidste år 😊 så mit råd er at du enten finder en helt ny bil eller en demo og så enten afdrager over 5 eller 8 år. Hvis du vælger 5 år, så bliv ved med at sætte samme beløb ind på en konto, som du betaler i afdrag på bilen, så har du til hjælp til udbetalingen, incl byttepris på bilen, når du skal have en ny bil senere 😊

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:36

      Det er også lige præcis sådan en, jeg er igang med at kigge på finansiering til. Den, jeg kigger på, har kørt 2000 km, og er fra december 2020, så den kommer med 1,5 års fabriksgaranti. Mit krav er, at jeg vil have en bil, jeg kan finansiere over 5 år, for det, der har været problemet med den, jeg kører i nu, er, at det de sidste to år har været et kapløb med tiden. Jeg købte den med afbetaling over 7 år, fordi det var den eneste måde, jeg havde råd, men dels bliver bilen ALT for dyr over 7 år (eller det gjorde den sidste gang. Det kommer jeg nærmere ind på i et M2021-indlæg inden længe, for det er godt nok dyrt at være fattig, når det kommer til renter) og dels betyder det, hvis man får en mandagsmodel, at man skal være glad, hvis man når at betale den ud, inden den skal skiftes. Så planen var oprindeligt at fortsætte med at sætte pengene over, når den var betalt ud, men jeg er kun lige blevet færdig med at betale den ud. Desværre. Til gengæld har både forhandler og min faste mekaniker lovet mig, at der er væsentlig mere restværdi i den, jeg har kig på, så jeg skulle stadig gerne ende med at stå bedre om 5 år, end jeg gør nu.

      Reply

  10. Anette
    10. april 2021 @ 12:13

    Jeg er sikker på, at du har undersøgt alt meget grundigt, for du er den slags menneske (som jeg også selv er 😉), men leasing er nok den rigtige løsning for nogen, og ikke for andre.

    Jeg leaser fx en brugt bil fra bmc, hvilket jeg er meget glad for. Lav mdr ydelse og de reparerer alt undtagen stenslag og dæk. Forsikringen er også billigere end den jeg selv ville kunne skaffe, da jeg ikke har haft bil før og derfor ikke er elitebilist. Men jeg tror det for dig er bedre med en brugt bils primært pga antal km.

    For mig var udredningen dog den, at jeg skal give det samme for år 1 i en leasingbil som for år 1 i den samme bil fra ny, og det giver mig dels mulighed for at se, om jeg reelt har behovet for en bil (min situation er en del anerledes end din), dels mulighed for at overveje om det er den rigtige model (jeg har svært ved at komme til st prøvekøre pga corona og sådan).

    Så derfor: leasing er kortsigtet en god model for dig, men det er jeg ikke sikker på, det er for dig. Men undersøg fx bmc der leaser brugte biler – priserne er en del bedre end helt nye biler, og det betyder jo ikke noget med et par år på bagen, hvis de tager evt reparationer.

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 15:31

      Det er fine detaljer at få med, at det selvfølgelig har betydning, hvor mange år, man har kørt, og det giver også god mening at bruge leasing til at vurdere, om man overhovedet har behov for en bil.

      Jeg kiggede på brugte leasingbiler, men igen: Med mit kilometerforbrug bliver de så dyre, at der reelt ikke er noget sparet. Gomore har også nogle ok-gode muligheder, som jeg desværre heller ikke kan gøre brug af, fordi jeg bruger min bil hver eneste dag. Men muligheden er der.

      Reply

  11. Cristina
    10. april 2021 @ 16:52

    Dino har også undersøgt sagen et par gange, når min skulle skiftes. Og det er et NEJ til leasing. De mange kørte KM gør, at regnestykket ikke bliver til vores fordel.
    Vi har haft flere nye/nyere biler, og vi har aldrig haft en stor, uforudset udgift (kun til x antal selvrisikoer😬). Men, det held kan man selvfølgelig ikke bruge som en garanti. Men det statistikken siger, der er lavere risiko ved nyere biler.

    Reply

    • Linda
      10. april 2021 @ 17:32

      Men lige præcis fordi, held også lader til at være udslagsgivende ift om leasing er en god forretning, synes jeg egentlig stadig, at det er en relevant betragtning.

      (Og så kommer den fra selveste Dino, hvilket jo præklassificerer den som troværdig😄❤️)

      Reply

  12. Kirstine
    10. april 2021 @ 19:13

    Her forsøgte jeg at finde på noget sjovt om at du skulle kigge ind, næste gang du hang ud henne ved mig med crepes og det hele 🙄 Ej, bare glad for du læser med.

    Reply

  13. Amalie
    10. april 2021 @ 20:07

    Absolut intet bil input her fra…
    Men hvis lidt nysgerrighed er ok, så gad jeg godt vide, hvilke Facebook gruppper det drejer sig om 😅 helt ok hvis du ikke synes det er relevant 😃
    Tak for en god blog, du virker som et skønt menneske.

    Reply

    • Linda
      11. april 2021 @ 07:42

      Jamen, det er såmænd ikke fordi, det er hemmeligt:)

      Jeg er hoppet ud af alt, hvad der har med børnehaven at gøre, fordi det jo – når det er fb – ikke sker automatisk, som det gør med alt, hvad der hænger officielt sammen med børnehaven. Min ‘Jeg keder mig, mor’-gruppe har jeg givet administrator-stafetten videre på, og ‘køb og salg af Ole Henriksen’ har jeg nedlagt. Begge grupper kræver lige præcis nok til, at jeg skal have ved dem dagligt. Der er mange der ikke kan modstå fristelsen til at reklamere, selvom det højt og tydeligt står i reglerne, at man ikke må, og ligeledes kommer der en ret anseelig mængde anmodninger, som, når man tjekker dem, viser sig at være bots og trolls. Det er jo ikke fordi, det er noget, der tager 100 år, men det har været en irritationsfaktor længe. Så de var dejlige at slippe, for det er tosset energi at smide ud ad vinduet:)

      Reply

  14. Janne
    10. april 2021 @ 22:33

    Da jeg lige har leaset en bil, tillader jeg mig at komme med en kommentar, selvom den er helt irrelevant for dig.
    Jeg bor indenfor Københavns metro, busser, tog og 7 minutter på ben fra min arbejdsplads. Det har aldrig givet mening (bortset fra luksus) at eje en bil. Nu har min søn taget sig den frihed at give mig et barnebarn uden for lands lov og ret. Da jeg selv arbejder, til jeg nærmest segner, er der for langt til at knytte jævnlig kontakt til bøllefrøet, hvis jeg ikke har en vis fleksibilitet. Og… i øvrigt ikke vil belaste den lille familie alt for meget 😉
    Der kommer altså en ikke alt for lille bil på adressen! Den er leaset med alt: Service, vejhjælp, forsikringer, nøglefri og ret til at udleje gennem en app, som gør det supernemt.
    Jeg har ikke regnet på, om det bedre kunne betale sig at købe en brugt bil, men jeg føler mig bare så tryg ved, at jeg kender den præcise udgift bortset fra benzin og parkering. Da jeg ikke har brug for bilen i hverdagen, bliver indtægten fra udlejning bare en slags lomme- eller benzinpenge.
    P.S. Bøllefrøet kommer først om et par uger…

    Reply

    • Linda
      11. april 2021 @ 07:37

      Haha – hvad bilder han sig ind?:)

      Ej, det lyder skønt, og virkelig også bare så fin en gestus ift. både søn og bøllefrø <3

      Og jeg tænker, at du må være bulls eye ift. hvem leasing egentlig er lavet til. For det er jo egentlig bare en videreudvikling af delebilskonceptet. Så med dit km-forbrug, den reducerede risiko for skader (fordi bilen meget af tiden kommer til at stå stille) og muligheden for at udleje, vil det næsten ikke kunne forsvares ikke at gøre.

      Det er fint med så mange perspektiver, som muligt, så tak for indspark.

      Reply

  15. Rikke
    11. april 2021 @ 06:15

    😘
    Jeg tror forresten at du ville synes om “The space between worlds” af Micaiah Johnson.
    Lidt hurtig research viser at den vist ikke er oversat til dansk, men originalen udkom i august 2020, så det kan nås endnu.
    Jeg læste om den her: https://4nd3rs.blot.im/mellem-verdener

    Reply

    • Linda
      11. april 2021 @ 07:43

      Den ser STRÅLENDE ud! Tak for heads up – den skal jeg have gravet frem.

      Reply

  16. Trine
    11. april 2021 @ 07:55

    https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/miljoetjek-er-diesel-vaerre-end-benzin
    DR har lavet en sammenligning af diesel og benzin. Det er meget kompliceret, og hvis dieselbilen skal vinde, skal man helt ned og kende modellen og vide om producenten holder reglerne, hvad mange ikke gør. Det gør det godt nok ikke nemt for almindelige mennesker…

    Reply

    • Linda
      12. april 2021 @ 16:08

      Det havde også være for nemt, hvis man bare lige kunne gennemskue det, ikke? suk

      Reply

  17. Christina
    11. april 2021 @ 11:23

    Vi leasede en Renault Kadjar i tre år (indtil for et år siden) – Vi var egentlig glade for det, vi havde ingen uventede ekstra regninger, og fik heller ingen, da den blev afleveret. Det eneste vi selv havde udgift til mens vi havde den (udover forsikring og brændstof jo altså) var dæk.
    Vi havde 15.000 km. om året, og vi havde ALDRIG klaret os igennem, uden bil nummer 2. Faktisk var det med km-begrænsningen den allerstørste ulempe, langt større end forventet. Det var super stressende og irriterende, at overveje om vi kunne tage den, eller skulle tage den anden (meget mindre) bil, for at passe på km.-tallet.
    Det er så den eneste grund til, at jeg ikke tror vi nogensinde kommer til at lease igen. Det var bare for irriterende i hverdagen, og det lyder som om, at det vil være mega irriterende for dig også.
    I øvrigt kører jeg i husets mindste bil, en peugeot 208, det er en diesel, og den er to år gammel. Den har de nyeste diesel godkendelser der nu skal være. Købte den fra ny, gav 15.000 i udbetaling og giver 1800 om måneden i afdrag. Den kører vildt langt på literen, det koster ca. 350 at fylde den op, og den kører knap 900 km. På en tank.
    Vi kan i øvrigt alle fem være i den uden problemer – vi har teenagebørn. Kabinens rummelighed er overraskende. Den har også træk på, så det kan man også. Så når du skriver, at du godt kan smide fx 2000 om måneden, så er der faktisk mange muligheder derude, også uden at den nødvendigvis behøver være brugt. 🙂

    Reply

    • Linda
      12. april 2021 @ 16:07

      Det er virkelig rart med den slags historier fra det virkelige liv – for det er jo den slags, man ikke lige kan se i annoncerne.

      Lige nu er jeg ved hente tilbud hjem fra både bank og finansieringsselskab hos forhandleren, for min absolutte smertegrænse er 3000 kr. Ikke fordi vi så kommer til at hænge med røven i vandskorpen, men fordi vi netop ikke gør. Den, jeg har kig på, er fra december ’20, og dermed meget tæt på at være ny-ny. Det har selvfølgelige lidt at sige ift. forsikring og bilens værdi, at jeg ikke vil være første ejer, men til gengæld betyder det, at jeg kan få lidt mere plads til ungerne og deres venner og alle de lange ben:)

      Reply

  18. Eva Andersen
    12. april 2021 @ 07:00

    Jeg leasede en bil i et års tid, gav 5000 i førstegangs ydelse og slap med ca. 6000 ekstra for 2-3000 overkørte km og et par ridser. Havde tegnet en selvrisiko forsikring, så jeg kun skulle betale den en gang, selv der evt. var skader både for og bag. Det kostede 3500 i måneden for en Skoda Fabia combi, inkl. serviceaftale, vinter hjul og et bagagerums dækken og bilen var spritny da jeg fik den.
    Bindingsperioden var et år, og derefter 1 måneds opsigelse.
    Det var vores primære bil, men vi valgte den fra da jeg fik længere til arbejdet og vi havde brug for en større bil, da ungerne snart er 2 meter lange.
    Det der var lækkert, var at jeg 100% kendte udgifterne i leasingperioden, og havde jeg kørt under det km antal (25000 årligt) der var inkl. havde jeg fået penge tilbage. Leasingydelsen er jo inkl. forsikring, men ex. grøn afgift, så den skal man lige have med ved siden af.
    Ulempen er at man bliver uhyggeligt bevidst om ikke at køre for mange km på, for det koster jo noget, og de fleste leasingselskaber opererer med at de gode priser ligger ved omkring 15000 km årligt, det er noget dyrere, når det er 25-30000 km årligt der skal til.
    Og så bliver man vanvittig hysterisk med selv den mindste ridse osv.
    Nu har jeg en brugt 5 år gammel stationcar, større, mere luksus og plads til det meste for de samme penge pr. måned på billånet, så det bytte er jeg ok med. Men nu skal der også betales forsikring og grøn afgift og service (har lige lagt 3000 kr. på den konto) udover det månedlige afdrag, så hvis ikke kørselsbehovet og det lange unger var der, havde jeg nok forsat med den leasede model. Jeg synes at det var rart med den lave førstegangsydelse og den faste månedlige udgift.

    Reply

    • Linda
      12. april 2021 @ 16:02

      Tak for din fine og grundige gennemgang, Eva – og for at gide at sende den igen <3 Der er masser af god info i til andre, der overvejer, og nu er det hele samlet samme sted. Tak.

      Reply

  19. Anne M
    13. april 2021 @ 20:04

    FDMs medlemsblad Motor kom ind ad døren i dag (ligeglad med biler i sig selv, men stor fan af viden om biløkonomi og “grønne” biler samt billig forsikring = medlem af FDM), og heri er der en artikel om leasing vs. køb. Og FDM kommer ikke med nogen klar konklusion, da det kommer an på … men jeg tror faktisk, at alle de fordele og ulemper ved henholdsvis leasing og køb, som er nævnt hos FDM, også er nævnt her i indlæg og kommentarfelt – blogsbjerg rules!

    Reply

    • Linda
      13. april 2021 @ 20:49

      Ej, det blev jeg nærmest upassende glad for at læse – hurra! Det føles virkelig både godt og voksent at finde ud af, at man har undersøgt noget og gjort det rigtigt <3

      Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.