Skip to content

2 Comments

  1. Rikke
    29. august 2007 @ 07:23

    Når du skriver, at det risikerer at skabe en falsk følelse af handling fx at tale med en psykolog om, at kæresten er gået, så tror jeg, at det er fordi, du misforstår, hvad psykologen kan hjælpe med.

    For nogle mennesker har barndommen budt på så traumatiske oplevelser (som fx mobning), at de har udviklet et yderst “effektivt” forsvar – som desværre ikke er særlig godt for dem i længden, men som hjælper dem i den konkrete situation.

    For dem gør det ikke bare ondt, når kæresten går – det slår nærmest deres verden i stykker. Og derfor har de faktisk brug for hjælp netop for at kunne gribe chancerne og leve livet. De har brug for hjælp til at pille de her forsvarsmekanismer ned igen og turde mærke deres følelser.

    Du har ret i, at livet gør ondt nogle gange – og at man ikek kommer igennem det uden at få nogen over snuden. Nogle mennesker har desværre bare oplevet, at det gjorde alt for ondt alt for tidligt – uden at nogen lærte dem, hvordan man rejser sig igen bagefter. Så de er ikke selv i stand til at rejse sig og komme videre som voksne…

    Reply

  2. Linda
    29. august 2007 @ 12:27

    En absolut god pointe. Jeg har netop skrevet, at man skal gøre, hvad man føler er rigtigt i situationen, og hvis man er kørt fast i heldige mønstre – uanset, hvad det skyldes – så skal man naturligvis sørge for at give sig muligheden for at få hjælp, så man kan komme videre. Jeg er helt enig med dig.

    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.