Skip to content

61 Comments

  1. Lisbet
    24. oktober 2020 @ 09:13

    Sørg for der ikke er en øvre grænse ❤️ For jeg håber det her går rigtig godt og det tror jeg også det gør.

    Reply

  2. Else Boddum
    24. oktober 2020 @ 09:16

    Værsgo🤓Held og lykke med projektet.

    Else

    Reply

  3. Lisbet
    24. oktober 2020 @ 09:17

    Sørg for at der ikke er en øvre grænse ❤️ For jeg håber at det her går rigtig godt og det tror jeg også at det gør.

    Reply

  4. Joan
    24. oktober 2020 @ 09:40

    Jeg er så glad for, at du har fundet en form, hvor vi kan få lov til at give lidt igen, for dine ord, refleksioner og måde at håndtere debat herinde er noget særligt.
    Du giver gavmildt af dig og din tid, og selvfølgelig får du også noget ud af det, men tak for at os herude på den anden side nu får lov at bidrage i forhold til en udfordring, hvor vi faktisk kan være med til at gøre en forskel for dig.
    Det giver så meget mening i forhold afsættet for M20xx, også at det er så konkret og afgrænset – især her i 2020 og corona og…, så er det helt befriende simpelt og dejligt at kunne være med til. Tak!

    Reply

  5. Randi
    24. oktober 2020 @ 09:51

    Tusind tak for en altid givende blog!

    Reply

  6. Mette Pedersen
    24. oktober 2020 @ 10:00

    Kære Linda jeg synes det er stærkt og modigt af dig og jeg ville gerne have bidraget. Men jeg har selv haft overtræk i et halvt år og mine kassekredit er trukket helt op. Hvilket ikke er så smart, når man er blevet husejer. Så jeg må nøjes med at sende dig virtuel styrke, omsorg og de kærligste ønsker til dig og dine. Tak for den eneste blog i verden, der er værd at følge. Tak for at dele ud og lege med ord, følelser og tanker, så vi alle kan hjælpe hinanden med at navigere i både stort og småt. Tak for dit gode kommentar felt. Og tak for sparetips.

    Og så lidt mom issue bekymring herfra. Har du hemmeligt telefonnummer ? Ville det være mere sikkert med noget a la paypal ? Jeg tænker på 4chan segmentet, som sandsynligvis ville have svært ved at finde en mere provokerende kvinde end dig. Kh Mette

    Reply

  7. Pernille F
    24. oktober 2020 @ 10:20

    Ud med det nervøse, se hvor fint det går😘
    En “blomst” på vej.

    Reply

  8. Charlotte
    24. oktober 2020 @ 10:20

    Tak for din blog 😊 Bidrag er givet “væk med det lån 💰😊” Kh. Charlotte

    Reply

  9. Marlene
    24. oktober 2020 @ 10:30

    Rigtig fin og konstruktiv idé 👌 Godt tænkt og en saglig og ordentlig måde at gribe det an på. Dejligt at få lov at give bare en lille smule tilbage 💝

    Reply

  10. En glad læser
    24. oktober 2020 @ 10:36

    Kære Linda, tak for en god blog og for alle dine tanker og refleksioner gennem årene, der har beriget og bevæget mig. Jeg har flere gange tænkt på at sende dig en buket, men er kommet frem til, at det var for stalker-agtigt. Så nu har jeg overført svarende til en buket blomster, og vil glæde mig over, at beløbet luner mere på din afbetaling og derfor selvfølgelig derfor skal gå til den i stedet. God weekend til dig! Hilsen en glad læser

    Reply

  11. Thea
    24. oktober 2020 @ 10:55

    Fremragende idé, som jeg meget gerne støtter.
    Kærlige hilsner fra én, som har nydt (og screenshottet) dine gyldne ord og betragtninger i mange (mange!) år ❤️

    Reply

  12. Kathrine
    24. oktober 2020 @ 11:03

    Så er der en lille blomst på vej herfra.. 💐

    Reply

  13. Mette
    24. oktober 2020 @ 11:35

    Det kommer også et lille bidrag herfra, håber det bliver skåret godt og grundigt af det lån!

    Reply

  14. Julie
    24. oktober 2020 @ 12:05

    En søndag, for mange år siden (12+), satte jeg mig med den bærbare i skødet og kaffe indenfor rækkevidde, og læste alle dine indlæg. Jeg sendte dig en mail med tak for ordene. Har ikke misser et ord siden! Jeg ser frem til nye juveler og indspark hver uge.
    Du er et overordentligt beundringsværdigt menneske! Så igen – tak!
    (et fattigt ord, ja – men hvor jeg håber at du kan byde 2021 velkommen med det champagne glas i hånden, for sammen – der kan vi fandme meget) 💪

    Reply

  15. Elisabeth
    24. oktober 2020 @ 12:07

    Jeg vil så gerne bidrage! Du er en af de få blogge, jeg fortsat følger, og du er min absolutte favorit og har været det i mange, mange år. Så egentlig synes jeg kun, at det er på sin plads, at du, som har givet mig så meget, får lidt igen❤️

    Reply

  16. Lone
    24. oktober 2020 @ 12:09

    Så har jeg givet mit lille bidrag, og vil gerne opfordre dig til, at lave dette til en FAST TILBAGEVENDENDE BEGIVENHED ! Jeg (og jo helt tydeligt mange andre) vil gerne betale for denne skønne plet på nettet – både dig og det skønne hold af læsere, som bidrager til den ene gode debat efter den anden – og så alt det hyggelige, dagligdags, som jeg også holder meget af.
    Hvis du var et ugeblad, eller en Netflix-serie eller en musiktjeneste, ville jeg med glæde abonnere på dig!
    Men nu er du “bare” en lille hjertevarm og beskeden blog, så jeg foreslår at du hvert år (find selv et tidspunkt) åbner op for kirkebøssen, og lader os spæde lidt til. Er det hvert år i uge 44???
    TAK for dig, og fordi du giver os muligheden for at give lidt igen❤️

    Reply

    • Macu
      24. oktober 2020 @ 19:16

      God ide ❤️

      Reply

      • Pernille
        25. oktober 2020 @ 21:36

        Ja! Det skal da bare være uge 44 tradition fra nu af 👏

        Reply

  17. sophie
    24. oktober 2020 @ 12:23

    Jeg har givet til en buket. Hvis jeg var rig, så havde jeg gerne givet meget mere. Du er en stor inspiration ift både økonomi og alt muligt andet. Tak for alle dine ord❤️

    Reply

  18. Nina
    24. oktober 2020 @ 12:39

    Nu hvor flere og flere blogs lukker, og alt indhold er rykket over på instagram, er jeg så taknemmelig for at du stadig er her, for din blog er den sidste som må lukke ned. Bliver helt ægte ked af det ved tanken – så det fortæller mig, hvordan mit lillebitte bidrag, faktisk er meget billigt sluppet for alle de gode, gennemarbejdede, sjove og tankevækkende blogindlæg, jeg har nydt godt af gennem tiden ❤️

    Som et lille PS til det der med at have nummeret liggende offentligt som nogle skriver om, kunne alternativet måske (til en anden god gang?) være en mobilepay-box? De opkræver vist et lille gebyr pr. 1000kr man indkasserer, men ikke så meget igen, og tilgengæld får man så et mere anonymt ‘box’-nummer, som folk kan overføre til. Det er i hvert fald nemmere end PayPal, som ikke alle kender og bruger i samme grad som mobilepay.

    Reply

  19. Christina
    24. oktober 2020 @ 12:55

    Du kunne overveje en mobilepay box, så er du fri for at gøre dit nummer offentligt. Det er i øvrigt en fantastisk ide med fundraising, du fortjener al mulig anerkendelse for dine tekster! Mange gange i form at kommentarer og virtuelle High-fives, og en gang imellem så absolut også i form af penge. Keep om rockin’

    Reply

  20. Lene Bang
    24. oktober 2020 @ 13:27

    Det er sjovt, for jeg sad netop i bilen i går og tænkte på, om vi ikke alle sammen kunne hjælpe hinanden med at betale vores lån ud. Altså hvis vi alle sammen giver lidt til hinanden, kan vi måske hjælpe mere end vi aner. Så nu har jeg overført 100 kroner til dig, og jeg håber, at du kan skåle i 2021 🙂

    Reply

  21. Mikala
    24. oktober 2020 @ 15:03

    Hej! Evt kan du også bare oprette en box i MobilePay – så behøver du ikke have dit nummer stående på nettet.
    Og tak for skøn blog – og for at vi endelig må hjælpe 🙂

    Reply

  22. Astrid S
    24. oktober 2020 @ 16:21

    Jeg har doneret lidt – håber sådan at en læser med styr på det praktiske kan hjælpe dig så du ikke skal betalte halvdelen i skat ❤️

    Reply

  23. Britt
    24. oktober 2020 @ 17:14

    Åh hvor ville jeg gerne sende dig en blomst (egentlig fortjener du hele blomsterbutikken!) for at have sat ord på så mange ting jeg enten selv har tænkt over, men ikke har kunnet formulere, eller som jeg slet ikke havde tænkt over, men pludselig opdagede var vigtigt for mig. Desværre bor jeg i udlandet, og kan derfor ikke MobilePaye dig. Er der nogen anden mulighed?

    Jeg er så glad for at du her her, Linda, og du må aldrig blive borte.

    Reply

    • Ann
      25. oktober 2020 @ 11:58

      Hej Britt.
      Hvis du har mod på at sende til min paypal sender jeg gerne videre: ann@kvinten.dk

      Reply

    • Linda
      27. oktober 2020 @ 09:57

      Tak for din fine kommentar, Britt – jeg aner simpelthen ikke, hvordan man sætter det op, så det fungerer fra udlandet. Jeg glæder mig i stedet usigeligt over dine ord, og lover, at jeg ikke sådan lige er i fare for at blive borte <3

      Reply

  24. B
    24. oktober 2020 @ 18:09

    Afsendt. Jeg beholdt mit job og fik tilmed et nyt i den her crazy tid. Jeg vil så gerne give lidt videre.
    //B

    Reply

  25. Helle
    24. oktober 2020 @ 18:26

    Done ❤️ Håber du når dit mål, Linda.

    Reply

  26. Inke
    24. oktober 2020 @ 19:18

    Jeg har det lige som Britt…

    Kh Inke

    Reply

    • Linda
      27. oktober 2020 @ 09:58

      Kære Inke. Jeg er helt blæst væk over, at I sidder uden for dk, og stadig føler, det giver mening at følge med. Jeg er ikke tech-wiz nok til at vide, hvordan man sætter det op, så der kan overføres fra udlandet, så jeg sætter i stedet din kompliment ind på mentalkontoen, hvor den også gør en forskel <3

      Reply

  27. Anne
    24. oktober 2020 @ 19:40

    Kære Linda,

    Hermed et bud på hvordan det rent skattemæssigt forholder sig (og jeg synes ikke at den ligger lige til højrebenet):

    Den overordnede lov for beskatning er statsskatteloven og § 4 siger, at al indkomst som udgangspunkt er skattepligtigt. Det gælder både engangsindtægter og tilbagevendende indtægter, herunder uventede erhvervelser som fx. gaver. Gaver defineres som en hel eller delvis vederlagsfri formuefordel, der bliver givet som et udslag af gavmildhed, i gavehensigt.

    Der er dog fire typer af gaver der er skattefrie:
    – Lejlighedsgaver (Gaver af mindre omfang af traditionelt præg, hvor værdien af det modtagne ikke må overstige det efter forholdene naturlige niveau for en lejlighedsgave. Man vurderer værdien af den enkelte gave, men dog en samlet bedømmelse, hvis samme gavegiver har givet flere gaver).
    – Indsamlede gaver (Må ikke være indsamlet på modtagerens initiativ)
    – Hædersgaver, fonds, legater mv. (Ydet af offentlige midler, så der er vi ikke)
    – Skattefri hædersgaver (Her er vi igen ude i noget med offentlige midler eller midler fra virksomheder).

    Vi er ude i en mange bække små-situation, med mange der gerne vil give en gave. Du har ikke før bedt om noget og det er til den lejlighed, at lukke ned for 2020 på en god måde.

    Det bedste du kan gøre er: at gemme dit indlæg her sammen med folks kommentarer, så du vil kunne dokumentere, hvorfor du pludselig har modtaget en masse beløb.

    Jeg hepper på at lukke 2020 ordentligt og glæden ved at give en lille “blomst”, til dem man synes har fortjent det.

    Reply

    • Linda
      24. oktober 2020 @ 20:03

      Hej søde Anne.

      Tak for at bruge tid på at hjælpe med at tjekke op <3

      Jeg fandt frem til samme tekst, som du har skrevet ovenfor – og der, hvor der kunne være risiko for noget, ville være i det med, at gaven er givet på modtagers initiativ. Men jeg fandt flere steder, hvor der var henvist til, at så længe beløbene var af “symbolsk størrelse” (hvilket jo er også er en smule ukonkret), og den samme giver ikke havde givet flere gange, så ville det være at sidestille med, at du som privatperson modtog en håndsrækning fra dine venner, hvilket ikke er beskattet; modtageren må bare ikke være en forening eller organisation (der har nogle skattemæssige fordele) eller en virksomhed, (hvor stort set al indtægt er skattepligtig).

      Men 4 timers intens googling og links på links på links, gav mig stadig kun, at “der ikke er en klar lovgivning på området”, og idet det hele foregår på hhv. mobile pay og her på bloggen, har jeg alle digitale fodspor bevaret, hvis der bliver noget. Og gør der det, er den jo ikke længere, end at jeg stadig er væsentlig bedre stillet med halvdelen af beløbet, end jeg ville være helt uden <3

      God aften.

      Kh

      Linda

      Reply

      • Anne
        27. oktober 2020 @ 14:00

        Det havde bare været sjovere at kunne sige:
        Linda, det står sort på hvidt her, alt er godt.

        Reply

  28. Annette
    24. oktober 2020 @ 21:18

    Jeg har sendt en buket 💐af ren og skær taknemmelighed over dig og mit yndlingshjørne af inder-nettet 🙏 Tak, allerbedste orddame – for bloggen OG fordi vi endelig må hjælpe til ❤️

    Reply

  29. Ida
    24. oktober 2020 @ 22:17

    Done. Havde du egentlig læst “Drop opdragelsen”? Hvad synes du? Kunne en “anmeldelse” være et blogindlæg værd?

    Reply

    • Linda
      27. oktober 2020 @ 10:01

      Hej Ida. Jeg nåede halvvejs igennem den, men min oplevelse var, at selvom jeg syntes, at hun havde mange gode pointer, så var der alligevel noget i måden hun skriver på, der gør, at jeg ikke helt bliver “ramt”. Jeg prøver så vidt det er muligt at nøjes med at anmelde det, jeg er vild med – det andet er lidt tarveligt, synes jeg. Hvad syntes du om bogen?

      Reply

      • Ida
        27. oktober 2020 @ 14:15

        Jeg ved ikke helt hvad jeg selv tænker om den. Jeg synes bare, at det er så spændende, når du skriver om opdragelse og tænkte om du brugte bogens redskaber i din hverdag.

        Reply

  30. Cecilie
    25. oktober 2020 @ 12:00

    Yay!

    Og jeg er enig med folks bud om en MO-box, om end der kommer noget gebyr på når du rammer et vist niveau, ligesom der vist er loft på.

    Til gengæld kom jeg til at tænke på https://10er.app/ hvor jeg støtter Med Dansk Tale-podcast’en med et (symbolsk) beløb hver gang er lommer med et mut afsnit.. Du kunne overveje det samme, om end det selvfølgelig ikke flugter med dit ønske om at holde det 100% lystbaseret.. Men altså, hvis der fx bare blev trukket en 10’er om måneden på min konto for fire M2020-indlæg plus det løse, så ville jeg stadig synes at jeg havde fået en god deal! Blot en tanke og et input, hvis ikke du kendte konceptet før.

    Held og lykke med gældsafviklingen! 💪

    Reply

  31. rikke
    25. oktober 2020 @ 16:54

    Hej, jeg har aldrig kommenteret hos dig før, men jeg glæder mig altid til at læse dine velformulerede indlæg, det er en sand hverdagsglæde, og det føles dejligt at måtte sende en blomst for så meget skønt indhold. Jeg håber du når et godt stykke i havn med at få afviklet gælden. Alt det bedste til dig og familien🌺 Rikke

    Reply

  32. Rikke H
    26. oktober 2020 @ 08:31

    Har sendt et lille bidrag, til din fantastiske blog
    hilsen Rikke

    Reply

  33. Caroline
    26. oktober 2020 @ 09:39

    Jeg elsker at følge med her, så jeg vil også meget gerne kvittere med en blomst. 🙂

    Reply

  34. Mette
    26. oktober 2020 @ 10:35

    Jeg har et ønske til indlæg (hvis man må ønske).
    Opsparing, når man bor til leje.

    Der er så mange budget/opsparingsprofiler på Instagram, men for størstedelen er det gældende at deres primære opsparing er i deres bolig.
    Jeg har selv haft ejerbolig og kom ud af den med et rundt 0 og bor nu til leje og har ikke lyst til at købe igen, men vil jo stadig gerne få mest muligt ud at min økonomi.

    Skal man ud og investere og hvor lille en økonomi kan man få det til at fungere med osv.

    Og jeg er godt klar over at sådan et indlæg måske er mest relevant for dig, når din sidste gæld er væk, men jeg håber det er noget du på det tidspunkt har lyst til at tage op.

    Reply

    • Rikke³
      26. oktober 2020 @ 17:20

      Det med investering ved de vist en del om hos Female Invest https://www.femaleinvest.com (nej, jeg har ikke selv taget mig sammen og set nærmere på dem endnu). Og det skal ikke forstås sådan at jeg ikke vil høre Lindas take på emnet, jeg vil næsten altid gerne høre WWLD.

      Reply

      • Mette
        27. oktober 2020 @ 11:15

        Tak, men det er egentlig ikke så meget selve investeringsdelen, men mere det med at bo til leje og måske allerede være bagud der.
        Måske er det slet heller ikke interessant. Det fylder bare for mig ligenu, fordi jeg selv har taget springet fra det ene til det andet.

        Reply

    • Linda
      27. oktober 2020 @ 10:04

      Hej Mette. Min umiddelbare tanke er, at der måske kunne være hjælp at hente hos Jane ovre på https://projecthandmade.dk Der er, som du selv siger, mange, der skriver om det, og det kan være et virkelig svært emne at hoppe ind i, men jeg synes, at Jane formidler det på en god måde, og hun har, oplever jeg, opstarten af det i så frisk erindring, at man som “ny” stadig kan nå at hoppe på.

      Reply

      • Mette
        27. oktober 2020 @ 11:16

        Tak – jeg vil prøve at tjekke hende ud 🙂

        Reply

  35. Pernille B
    26. oktober 2020 @ 15:26

    En takkeblomst er sendt afsted. Så TAK for at skrive den bedste blog, med indlæg der rammer spot on og er både dybe og så lavpraktiske som det overhovedet kan blive. Vi har brug for begge dele 🙂

    Reply

  36. Maria
    26. oktober 2020 @ 19:48

    Hej Linda
    Jeg har været inde på din blog ind i mellem når jeg er faldet over den på andre bloggeres blogroll, men er aldrig blevet fast læser, hvilket virker til at være en stor fejl, når jeg læser alle kommentarerne i dette og forrige indlæg☺️ Jeg dykkede derfor lidt ned i din blog og begyndte på siden “Siden her”, hvor du skriver, at der under punktet “Top 10”, findes 10 indlæg, som definerer, hvem bloggen og du er – men jeg kan simpelthen ikke finde det punkt? Er det fordi jeg læser fra en telefon, findes punktet ikke mere eller er jeg bare helt blind?🙃 Bedste hilsner Maria

    Reply

    • Linda
      27. oktober 2020 @ 10:06

      Hej Maria.

      Alle er velkomne, uanset om det er hver gang noget nyt ryger op, eller bare engang imellem, når man venter på bussen:)

      Tak for lige at nævne punktet med de 10 indlæg. Da jeg flyttede bloggen, lavede jeg en kategori på forsiden, hvor jeg lagde 10 indlæg, men da jeg “renoverede” for et par måneder siden, fjernede jeg dem, fordi jeg ikke fik dem skiftet ud løbende, som jeg oprindeligt havde tænkt, jeg ville. Men jeg havde glemt, at jeg havde skrevet om det i et andet punkt, så fedt, at du melder tilbage – tak for det:)

      Reply

  37. Anne
    26. oktober 2020 @ 20:15

    Jeg bidrager også gerne til, at du kan skåle i champagne i 2021 🙂

    Reply

  38. Maja
    26. oktober 2020 @ 20:33

    Jeg læste hele din blog fra start til slut da jeg var på barsel, så du kan jo se min overførsel, som det jeg har sparet på at købe bøger 🙂

    Reply

  39. Charlotte
    26. oktober 2020 @ 21:23

    Jeg kan ikke få lov at overføre – den siger, at der er en fejl med din MobilePay (jeg håber virkelig, at internettet har lagt den ned, det fortjener du ❤️)

    Reply

    • Linda
      26. oktober 2020 @ 21:28

      Det viste sig at være mig, der havde den laveste beløbsgrænse sat på. Den er hævet nu – tak for heads up <3

      Reply

      • Rikke
        26. oktober 2020 @ 21:47

        Jeg får ikke lov til at overføre…

        Reply

        • Linda
          26. oktober 2020 @ 21:52

          Nej, hvor træls:( Rikke, kan jeg få dig til at prøve senere/i morgen og give en tilbagemelding? For jeg har hævet beløbsgrænsen fra laveste sats nu, så det burde virke igen.

          Reply

          • Rikke
            26. oktober 2020 @ 22:19

            Fjerde gang var lykkens gang, så nu er den gået igennem 😊

          • Linda
            26. oktober 2020 @ 22:20

            Tak for vedholdenheden, for pengene og for at tjekke for mig😊❤️🤗

  40. Skovgaard
    27. oktober 2020 @ 13:29

    Kære Linda!

    Så er der overført en blomst, og tak for dine mange kloge ord gennem årene. Jeg har fulgt dig med stor glæde siden før Frida var tænkt på, og jeg er altid vendt tilbage til den. Jeg ved ikke hvordan du gør det – både håndterer arbejde, unger (alene, sgu!) OG skiver gennemreflekterede og inspirerende indlæg. Men jeg håber at du bliver ved!

    Reply

  41. Lene Kristoffersen
    29. oktober 2020 @ 09:22

    Kæreste Linda!

    Jeg er så glad for endelig at have fået muligheden for at give lidt tilbage. TAK! Ingen fortjener en håndsrækning fra sine venner mere end du gør! Du har i sandhed givet os ‘håndsrækninger’ i stride strømme, så det er bare dejligt at få lov at hjælpe.

    Kh Lene K

    Reply

  42. Sofie
    29. oktober 2020 @ 21:48

    Hvor fantastisk at få mulighed for at hjælpe dig. Som du har hjulpet med dine ord og overvejelser gennem mange år. Har tit kunne spejle mig og er blevet klogere, samt helt på røven over din evne til at formulere dig.

    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.