Skip to content

5 Comments

  1. Lene
    13. juni 2008 @ 11:42

    Først nu siger du, at det ikke er en sygdom? Der er en hel industri, der har levet højt på mit forbrug af koffeinpiller dengang i gymnasiet… tsk, tsk…

    Reply

  2. Anonym
    14. juni 2008 @ 17:05

    Lad os lige tage (d)en væsentlig(ste) pointe i artiklen een gang til:

    ” …Vanen med at udsætte er ofte indarbejdet helt fra folkeskolen, hvor børnene finder ud af, at de på grund af deres begavelse kan nøjes med at hutle sig igennem og aflevere i sidste øjeblik. Til sidst er det den eneste arbejdsmetode, de mestrer. Men der er en vej ud, trøster Tina Refning, der rådgiver om udsættelse i sin virksomhed http://www.matriarq.dk. …”

    Reply

  3. Lene
    14. juni 2008 @ 17:24

    Er vi ude i at læringen er, at man kan klare sig (igennem) med mindre ihærdig indsats fordi man er intelligent? I så fald kan det umuligt være en ‘lidelse’, der er fælles for hele curlinggenerationen.

    Reply

  4. Anonym
    14. juni 2008 @ 17:31

    Læs engang hele artiklen hos http://www.matriarq.dk.

    Reply

  5. Linda
    16. juni 2008 @ 06:17

    Uanset hvad man mener, er den væsentligste pointe i artiklen, fremsætter den stadig det synspunkt at trangen til at udsætte skulle være en lidelse. Det er jeg ikke enig i, og det bliver jeg ikke, selvom jeg læser artiklen igen. Jeg mener ikke, at høj intelligens er en undskyldning for at sjuske. Og jeg mener stadig at forældre har et ansvar for at lære deres børn, at der er sammenhæng imellem handling og konsekvens.

    Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.