Skip to content

18 Comments

  1. Lone
    16. april 2021 @ 19:16

    Du bliver glad for ny bil, der er også værdi i at have minus på bekymrings-kontoen. Og uanset hvad skinner det ret tydeligt igennem, at du ALDRIG sætter dig selv tilbage til der, hvor du var, da det så tungest ud. Tillykke!

    Reply

    • Linda
      17. april 2021 @ 15:55

      Tak, søde Lone. Jeg glæder mig også til den kommer, og den værste stress over situationen har heldigvis lagt sig. Nu bliver det bare fint at få en bil, man ikke frygter at sætte nøglen i, hver eneste gang, man sætter sig ud i den.

      Reply

  2. TBS
    16. april 2021 @ 19:41

    Team Clio igen? Jeg er simpelthen så lykkelig for de to jeg har/har haft. Ældre modeller godt nok; min “nye” er fra ‘07, men jeg har godt nok ikke haft meget bøvl med dem

    Reply

    • Linda
      17. april 2021 @ 15:54

      Der var igår én, der fortalte mig, at det er Mercedes-motorer, der sidder i. Om det er sandt, ved jeg ikke, men jeg elskede den sidste, jeg havde, og det var udgangspunktet denne gang. Sidst gik jeg med logik, og det fik vi ikke meget ud af, så denne gang er jeg gået med hjertet.

      Kommer du snart og spiser kage igen?

      Reply

      • TBS
        17. april 2021 @ 19:49

        Jaaaaa ❤️

        Reply

  3. Astrid
    16. april 2021 @ 22:53

    Tillykke, Linda! Både med bil og at du endelig kan købe de ting ungerne allerhelst vil have uden at det er et kæmpe issue. Det er SÅ stort.

    Godt gået!

    Reply

    • Linda
      17. april 2021 @ 15:53

      Det er det virkeligt.

      Tak, Astrid. Det er dejligt med et skulderklap fra én, der har været med på så stor en del af rejsen:)

      Reply

  4. Rikke
    17. april 2021 @ 06:02

    Tillykke! Jeg kan næsten ikke være i mig selv af begejstring på dine vegne!
    Og mon ikke der er et finansieringsselskab derude som faktisk har husket at opdatere deres kriterier siden 1950 …

    Reply

    • Linda
      17. april 2021 @ 15:52

      Hvor er du bare skidesød, Rikke – tak! <3

      (Og det var der heldigvis. Det næste godkendte mig på under et kvarter, så det var vist bare Arbejdernes Landsbank, der var tunge at danse med).

      Reply

      • Louise
        18. april 2021 @ 19:42

        Og uden at have gennemtænkt dette spørgsmål ift. evt. grænser jeg måtte vade hen (hvorfor no for an answer accepteres og respekteres): Gad vide hvor du landede henne…For som enlig kvindelig forsørger OG selvstændig er jeg on the look out efter netop nogle, der har husket at opdatere deres kriterier siden 1950 (tak for den formulering, Rikke) 🙂

        Reply

        • Linda
          18. april 2021 @ 19:51

          Det er så fint, du spørger:-*

          Det hele er gået gennem min mekaniker, men Arbejdernes Landsbank gjorde det træls og uværdigt ved først at have et standardskema, jeg skulle udfylde, hvorefter de (efter et døgn) bad om lønsedler, hvorefter de (efter endnu et døgn) sendte en mail skrevet af en rigtig person, der spurgte til, hvad mine udgifter dækkede over og hvorfor min grundløn og det, jeg havde opgivet som månedsindkomst ikke stemte overens (de spurgte til grundløn. Dertil kommer kørepenge, hvilket var forklaring på forskellen OG hvilket de ville have kunne se, hvis de havde gidet læse 4 linjer ned på lønsedlen) for derefter ikke at kunne træffes på telefon, for “hun arbejder hjemme idag, så jeg kan ikke stille om” “ok, kan hun ringe mig op inden for den næste time?” “altså, det kan jeg jo ikke tvinge hende til”. Og det siger sig selv, at de ikke svarede på den mail, jeg sendte, men bare sendte afslag til min mekaniker. Det var ydmygende og uværdigt, og jeg håber, at jeg en dag bliver vulgært rig og mangler et sted at deponere alle mine millioner, for så kører jeg en fuld Julia Roberts. “Big mistake. Big. HUGE!”

          Men da han sendte en ansøgning via Santander, bad de om 24 timers adgang til mine skatteoplysninger, og 20 minutter efter, de havde fået det, var ansøgningen godkendt.

          Jeg gad godt vide, om man som mand bliver underlagt samme granskning. Og egentlig er det paradoksalt, for der er nok få grupper, som samfundet holder hånden så fint under, som det gør ved enlige mødre.

          Reply

          • Louise
            6. maj 2021 @ 11:14

            Mange tak for uddybning. Jeg har aldrig selv skænket det en tanke, at det skulle have (så stor) betydning det med at være enlig mor og selvstændig. Men det er jeg blevet fortalt og har også læst det enkelte steder, så nu er jeg lige dele forurettet og nysgerrig.

  5. Marie S
    17. april 2021 @ 15:19

    Tillykke med bilen, det er så fornuftigt et køb. Med dit job og liv er du nødt til at have noget ordentlig at køre i, og hvis nogen har fortjent en ny bil, så er det da i den grad dig!

    Reply

    • Linda
      17. april 2021 @ 15:50

      Tak! Idag er heldigvis sådan en dag, hvor jeg mest af alt bare glæder mig, til den kommer <3

      Reply

  6. Louise
    18. april 2021 @ 19:35

    Du ER altså en helt! Altid evigt inspirerende, og dét er for mig en af de største superhelteevner, der findes.

    Reply

    • Linda
      18. april 2021 @ 20:00

      ❤️❤️❤️

      Reply

  7. Rikke
    20. april 2021 @ 05:24

    Velbekomme 😉

    Jeg kan i øvrigt bekræfte at Arbejdernes Landsbank er nogle dinosaurusser af rang.

    Jeg skiftede til dem for ca. 4 år siden fra Danske Bank da Bedre Halvdel og jeg ville have et par fælleskonti til nogle af udgifterne. Og ærligt talt? Danske Bank var en bedre kundeoplevelse …
    Så hvis man kunne finde en bank uden flossede kanter og med ordentlig kundeservice ville det da være et win af de større …

    Reply

    • Rikke
      20. april 2021 @ 07:56

      Ej, nu gik jeg ellers via pc’en for at få svaret til at lande rigtigt, men det kan jeg bare ikke få til at virke pt. Men det var altså til Louise og Linda …

      Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Dette site anvender Akismet til at reducere spam. Læs om hvordan din kommentar bliver behandlet.